dimarts, 1 de gener del 2008

Cresta dels Castellets - FELIÇ 2008 !!!

1 de GENER del 2008

El primer dia de l'any ens hem proposat i ho hem aconseguit, pujar a les Agudes per la Cresta dels Castellets, aqui sota hi posaré una resenya que he trobat per internet.

Vam trobar un dia fantàstic, i per ser l'1 de gener força gent, no som els unics que aprofitem el dia!! La pujada per la cresta estava força bé, no fa falta corda ni cintes, tot i que algun lloc si l'haguessim dut ens haguessim assegurat. Just davant de l'ultima agulla pots escollir les marques grogues que pujen en linia recte fins al cim, però ens vam estimar més fer la volta perquè hi havia força gel acumulat. A la baixada per aixo va ser una mica més complicat, perquè tota la zona cara nord hi havia neu congelada i era molt fàcil relliscar marges avall. Sort que anavem ben ajupits i de culs a terra. Ja veureu les fotos!

Resenya :

Aproximació:L'itinerari s'inicia a 1,5 km de Sant Marçal, seguint la carretera en direcció a Santa Fe. En aquest punt, conegut pel pla d'en Mont o coll Sesferreres de Dalt, hi ha una esplanada preparada per a aparcament. L'itinerari es marcat amb pintades liles si volem evitar els passos més compromesos i l'últim tram més exposat.
Itinerari:
0:00 Pla d'en Mont - Situats al pla d'en Mont, travessem la carretera i enfileu la serra (ESE) per un corriol força a fressat que avança a per dins la fageda. Al poc temps desemboquem al revolt d'una pista que comencem a seguir poc tros fins al pla d'en Jep Xic

0:20 Pla d'en Jep Xic - Al pla d'en Jep Xic, collet herbat i acollidor, es retorna a la carena. Aquí cal abandonar la pista i continuar carena amunt, de nou per un corriol (seguim les marques liles). S'assoleix l'ampli i herbat coll Saciureda de Baix, a la sortida del bosc. La carena s'estreny. Aviat s'arriba al petit i esmolat coll Saciureda de Dalt.

0:35 Coll Saciureda de Dalt - cresta dels Castellets - A partir d'aquí la carena es converteix en una cresta progressivament més rocosa. El corriol salva una primera gropa rocosa per la dreta (W) i recupera la cresta pujant per una canaleta de roca una mica descomposta. La cresta esdevé totalment rocosa i molt accidentada. El corriol la remunta buscant els millors passos (No perdeu de vista les marques). Si el que volem és un itinerari de grimpades i desgrimpades seguirem ben be pel fil de l'aresta pujant i baixant les petites torres que donen nom a l'aresta (línia groga de la foto). Quan quedem situats al peu de l'Aguda Gran, el corriol marcat en lila abandona la cresta i flanqueja per la dreta (W) aquest enorme cap rocós, passant de llarg el cim i arribant al collet de les Agudes (1h 05') al peu del vessant S, del coll es puja per una rampa ampla i fàcil fins al cim (1h 10'). La via directa, també marcada ara amb pintades grogues, puja de dret al cim, sense arribar a la collada. Aquí és on trobem els passos més exposats, aeris i perquè no dir-ho, més entretinguts. Per aquí pugem per on vulguem, depenent de les ganes que tinguem de complicar el camí, encara que és recomanable decantar-se primer cap a la nostre esquerra, per més amunt anar a petar al centre per on per una canal arribarem fins l'avantcim. Ara seguim l'espectacular carena fins al cim. La qualitat de la roca en tota la pujada a l'Aguda gran es excel·lent amb molt bones preses.

1:20 Les Agudes - Temps aproximat, dependrà del itinerari que ens haguem triat per a pujar i de la nostra velocitat de grimpar